Pentru vânzările în rate, la primirea plății se va emite un bon fiscal, iar suma va fi egală cu plata în rate.

Practica comerciala de vanzare cu plata in rate este aplicata in cazul bunurilor cu folosinta indelungata pentru care este obligatorie emiterea de facturi, iar obligatia operatorilor economici de a emite bon fiscal si in acest caz a avut ca scop inlocuirea chitantei, ca element de incasare a ratelor, cu bonul fiscal emis de aparatul de marcat.

Practica comercială a vânzărilor în rate se aplică bunurilor de folosință îndelungată care trebuie facturate, iar operatorii economici sunt obligați să emită bonuri fiscale. În acest caz, scopul este înlocuirea bonurilor, ca element al încasării, la plata în rate, cu bonuri financiare emise de casa de marcat.

Pentru a obține un răspuns concludent, vă arătăm următoarele fragmente din Legislația privind casele de marcat:

1. În conformitate cu art.4 alin.(1) din OUG nr.28/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, bonul fiscal emis cu aparatul de marcat electronic fiscal trebuie să conțina cel puțin elementele prevăzute la acest articol la care se pot adăuga orice alte elemente relevante pentru caracterizarea operațiunii efectuate.

Bonul fiscal emis la încasarea ratelor ar trebui să conțină pe lânga elementele prevăzute la art.4 alin.(1) din OUG nr.28/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare și urmatoarele: numărul și data facturii cu care au fost livrate bunurile, mențiunea rată, dar și suma încasată cu titlu de rată.

2. Potrivit art.1 alin.(2) din OUG nr.28/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora operatorii economici care intră sub incidența acestei ordonanțe sunt obligați să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale și să le predea clienților, încasarea ratelor pe bază altor documente decât bonul fiscal constituie contravenție potrivit art.10 din Ordonanța mai sus menționată.